keskiviikko 16. heinäkuuta 2014

Lomalla lapsettomuudesta

Olen viettänyt hetken aikaa blogihiljaisuutta. Olen pysynyt pois sekä omastani että muiden lapsettomuusblogeista. Olen heittänyt lapsettomuusajatukset nurkkaan. Olen ollut lomalla, keskittynyt muihin asioihin, en lapsettomuuteen.

Olen harjoitellut kiitollisuutta, yrittänyt muistaa iloita kaikesta siitä, mitä meillä, minulla ja miehelläni nyt on. Meillä(kin) on syitä olla onnellisia, vaikka se kolmas, joka tekisi meistä oikean perheen, puuttuu. Lapsettomuus täyttää pään ja välillä noita muita asioita on kovin vaikea muistaa.

Mutta sitten on loma ja kiitollisuusharjoitus.

Olen syönyt hyvin ja juonut punaviiniä. Ottanut oluen kaverikseni saunaan. Olen viettänyt aikaa ystävieni kanssa. Valvonut myöhään, nukkunut pitkään.

Olen lukenut kirjaa lentokoneessa, sulkenut korvani viereisen penkkirivin vauvan itkuilta.

Olen juonut kuohuviiniä aamupalalla. Syönyt raakaa lihaa ja kypsentämättömiä juustoja.

Olen nauttinut auringosta, ihmetellyt vihreää nurmea ja värikkäitä kukkia. Olen kiertänyt uusissa kaupungeissa, väsyttänyt jalkani kapeilla kujilla. Olen ostanut juuri sopivan tiukkoja vaatteita shoppailuhetkeni päätteeksi.

Olen uinut altaassa, polttanut jalkapohjani etelän tulikuumalla hiekalla ja viilentänyt varpaitani kylmässä merivedessä.

Nyt nautin siivotusta kodistani, vesisateen puhdistamasta ulkoilmasta ja rauhallisesta illasta. Loma ja hiljaisuus. Ihan ikioma aika.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti